top of page
  • Daisy

Verven bij familie

Vandaag zijn wij wezen klussen. We zijn bij mijn broertje in de hal en woonkamer bezig gegaan. Hij woont er inmiddels een jaar en door omstandigheden is hij er zo ingetrokken. Er was niks aan gedaan, er was alleen een vloer ingelegd. Voor zijn verjaardag (die 10 augustus is), besloten mijn man en ik daar te gaan verven.

De woonkamer voor en na

Twee weken geleden zijn wij er heen gegaan om kleuren uit te zoeken. Hij koos een lichtgeel/creme achtige kleur en terra. Op vrijdagavond hebben we het verf opgehaald en ook alles wat we verder nodig hadden en nog niet hadden. Zoals afplaktape en rollers. Verder hadden we alles zelf wel.

Vandaag zijn we om half 9 naar hem toegegaan en we waren er rond 5 over negen. Mijn broertje was er nog niet helemaal klaar voor, maar wij gingen alvast aan de slag. Ik ging de hal doen en Martin de woonkamer. Nadat we alles hadden afgetaped, zijn we bezig gegaan met verven.

In de hal heb ik eerst de ene kant afgeplakt. Omdat ik de muur beide kleuren wilde geven, heb ik eerst de onderste helft in de donkere kleur gedaan. Halverwege de muur had ik het strak afgetaped. Uiteindelijk was dit klaar en wilde Kevin graag de andere muur helemaal die gele kleur. Dit daarna gedaan en na de lunch heb ik ook de tweede helft van de eerste muur gedaan. Uiteindelijk om ongeveer half 4 klaar. Tussen de middag nog lekker een patatje gegeten bij de cafetaria. Wat ook wel weer leuk was, zaten we daar onder de verfvlekken lekker te eten.

Op de foto's hieronder is de voor en na van de hal te zien. Op de foto hierboven is de woonkamer zien. Ik persoonlijk vind het erg mooi geworden. Gelukkig was mijn broertje erg blij ermee. Vooral de gele kleur vond hij erg mooi. De terra iets minder. Hij vond het te licht. Wel droogde het wat donkerder op, dat vond hij al beter. Hij gaat het morgen nog een keer verven, dan is het 24 uur gedroogd. Hij was verder erg blij. Het zag er veel gezelliger uit. Het werd eindelijk zijn thuis.

10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page