top of page
  • Daisy

Een lichte huid in de zomer. 6 herkenbare punten op een rij

Het is eindelijk zomer. We hebben er al mooie dagen opzitten, waarvan een aantal dagen zelfs al tropisch warm zijn geweest. Veel mensen worden al bruin bij de eerste zonnenstralen(lees, mijn lieve en snel bruin wordende man), anderen, zoals ik, kunnen rustig twee weken naar een eiland in de Middellandse zee en nog wit terug komen. In deze blog een aantal herkenbare dingen op een rij:

  1. Mensen geloven het niet dat je op vakantie bent geweest naar een zonnig land, al ben je er twee jaar weggeweest, je bent nog altijd wit. Vooral leuk als de rest van je familie wel bruin is geworden.

  1. Zonnebrandcrème factor 50 is je beste vriend. Zonder verbrand je levendig en hoop je dat je nadat je brandweer rood bent geweest, je alsnog een mooi bruin kleurtje hebt? Sorry, dat kan je wel vergeten, hooguit ben je van wit naar roomwit gegaan.

  2. Foundation is nogal lastig te vinden voor jouw huidskleur. De keer dat ik me erin had verdiept, was het erg lastig. Zulke lichte kleuren zijn er niet veel.

  3. Onder de zonnebank gaan raad ik af. Je lijkt dan net één of ander oranje pompoen en iedereen heeft meteen door dat je onder de zonnebank bent geweest. Geen aanrader dus.

  4. Je krijgt vaak de vraag of je ziek bent. Tenminste ik wel en vroeger heb ik er op school wel eens gebruik van gemaakt om onder hun uit te komen. Het werkt namelijk erg goed om dan zwart aan te trekken. Doe een beetje zielig, heb geen make-up op en meld dat je ziek bent. Mensen geloven je vaak meteen. Maar tegen niemand zeggen hoor ;)

  5. Een voordeel van een hele lichte huid is toch wel dat je benen scheren niet heel snel nodig is. Waar je bij anderen ieder haartje ziet, kan je makkelijk een week zonder scheren doen.

Dit zijn de punten waar ik op kom. Als jij nog meer voordelen kent, deel het op Facebook met me ;)

14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page