top of page
  • Daisy

Verhuizen en een nieuw consultatiebureau

Hallo iedereen. Ook weer eens een blog van mij. Dit keer over hoe papa en mama druk aan het klussen zijn in huis en ik moest naar het consultatiebureau in Vries! De allereerste keer in een vreemd Consultatiebureau.

Papa en mama hebben sinds een maand de sleutel van hun nieuwe huis in Vries. Ik krijg eindelijk mijn eigen kamertje. Het gesnurk van papa en mama's gepraat ga ik in ieder geval niet missen. Opa en oma uit Oosterwolde helpen met klussen. Of nou ja, eigenlijk doen zij samen met papa het meeste. Mama is degene die zich met mij bezig moet houden. In een leeg en holle woonkamer vind ik het niet zo fijn om alleen te zijn. Alles klinkt zo hard!

Inmiddels begint het boven al ergens op te lijken. Opa en papa hebben zowat alle deuren en kozijnen al geverfd en inmiddels is het behangen boven ook klaar. Het is echt gaaf. Mama heeft een goede smaak. Ze heeft het meeste uitgezocht en papa heeft het goed gekeurd. Ik vind het mooi. Ik heb nu een hele stoere muur met vrachtauto's en een kraan. Kijk maar eens op de foto hieronder. Stoer hé. 

Er moet nog wel een vloer in, maar ik kon twee dagen achter elkaar niet zo best aan. De tweede dag dat papa de vloer in mijn kamer wilde leggen, hield ik niet zo goed vol. Al die harde geluiden en dan ook nog die echo... Nee, dat ging niet goed. Mama bleef met mij aan de sleep en ik wilde niet slapen. Het was me allemaal wat te veel. Mama had ook nog eens niet goed geslapen, waardoor ze het ook allemaal niet zo goed meer trok qua prikkels. Dat ik ook nog eens tandjes begin te krijgen, helpt ook niet mee. Dus papa besloot mij en mama maar mee naar huis te nemen. De vloer moet dus nog afgemaakt worden. 

Afgelopen dinsdag mocht ik ook nog eens naar het consultatiebureau in mijn nieuwe woonplaats. Het was even wennen en het was nog warm ook. Niks aan. Ze hadden er wel mooie aankleedkussens met diertjes erop. Best leuk, maar door de warmte had ij het niet zo naar mijn zin. Opnieuw moest alles uit en moest ik gewogen en gemeten worden. En het goede nieuws: Ik ben aangekomen. Dit keer klaagden ze er niet over, want het was niet heel veel. Ben nog steeds onder de 8 kilo. Krijgen mama en de oma's gelijk. Die beweerden al dat ik minder aan zou komen als ik meer beweeg. Dat klopt dus.

Maar alles was goed. Ik groei nog steeds goed en ben een blije en vrolijke kleine man als ik iedereen moet geloven. Ik ben nu druk bezig met omdraaien. Naar de buik wil al en soms als ik goed mijn best doe, kan ik ook verder draaien terug naar mijn rug, maar dat lukt me niet altijd. Ik moet nog even oefenen.

Voor nu wens ik iedereen maar een fijne dag en succes met de warmte, mama houd mij wel koel met een natte hydrofiele washandje. Raad ik aan voor iedereen die het warm heeft. Het smaakt ook nog eens lekker ook ;)

69 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page