top of page
  • Daisy

Brief aan mijn 75-jarige ik


Op het moment dat ik dit schrijf, ben ik 25 jaar, zwanger van de eerste en getrouwd. Ik heb een opleiding tot secretaresse afgerond en werk op dit moment op uitzendbasis. We wonen in een appartement in hetzelfde dorp als mijn schoonfamilie, met wie ik een goede band heb. Ook met mijn moeder heb ik een goede band en met mijn broertje ook weer steeds beter. Ik heb mijn leven aardig op orde, maar het staat op het punt om te veranderen, juist door de zwangerschap en de verantwoordelijkheden die ik ga krijgen.

Over drie maanden word ik moeder en wordt mijn man vader. Dat zal ons leven veranderen en eigenlijk veranderd het nu al. Je wordt in een keer volwassen en je sluit een periode van gezellig alles kunnen doen wat je wil af. Het is/word een hele verantwoordelijkheid en ik kijk er naar uit en ik ben er ook aan toe. De komende jaren, en hoogstwaarschijnlijk ook nog wel als ik 75 ben, zal veel om de kleine (nu nog) en eventuele andere kinderen draaien. Tegen die tijd misschien zelfs om kleinkinderen. Iets wat ook gaaf zou zijn.

Maar eerst maar 75 worden. Ik hoop dat ik er dan nog steeds ben en dat ik ook nog steeds gelukkig ben. Op dit moment ben ik dat en dat wil ik dan ook nog graag zijn. Ik kan niet zeggen hoe mijn leven gaat lopen. Er komen vast nog wel tegenvallers of moeilijke dingen/tijden. Die zijn er tot nu toe ook geweest en dat zal ook blijven. Daar heb ik vrede mee. Het hoort bij het leven. Ik hoop dat ik ermee om kan gaan en dat als het mij niet lukt, dat ik de moed en kracht heb om hulp te zoeken. Zonder hulp kom je er niet altijd uit en het is niet erg om hulp te zoeken.

Ik hoop dat ik een beetje gezond oud word. Of tenminste op zo'n manier dat ik nog wel wat kan doen. Bijvoorbeeld mijn kinderen op zoeken, of dat ze mij op zoeken. Ik hoop dat het contact binnen mijn familie goed is en dat ik ze regelmatig zie met eventuele kleinkinderen. Wat zou dat geweldig zijn. Ik ben het liefst een beetje gelukkig oud en ik hoop dat ik tegen die tijd met een tevreden gevoel terug kan kijken op mijn leven.

Liefs de 25-jarige Daisy

41 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page