top of page
  • Daisy

Brief aan mijn schoonouders

Lieve Taede en Bep,

Inmiddels ken ik jullie al een tijdje. Martin heeft me aan jullie voorgesteld na een paar afspraakjes en jullie hebben me meteen al hartelijk ontvangen. Het was voor mij een beetje ongemakkelijk, het was mijn eerste relatie en ook mijn eerste keer dat ik bij de ouders van een relatie langs ging. Maar het klikte en het was erg al gezellig.

Vanaf het begin deden jullie al veel voor ons. Ik ging op mezelf en jullie hielpen mee met verhuizen en ook met verven. Tevens waren jullie er toen mijn oma de beroerte kreeg en mijn tijd bij GGZ. We kwamen regelmatig langs en ook jullie kwamen regelmatig langs. Ook jullie ontmoeting met mijn moeder en haar vriend verliep goed en jullie hebben nog regelmatig contact. Zo vieren we dit jaar kerst met zijn allen.

Met ons trouwen hebben jullie ook veel voor ons gedaan. Jullie hebben zelfs de gasten ontvangen in jullie huis voor we naar de Orchideeënhoeve gingen en ook 's middags zorgden jullie ervoor dat er wat klaar stond voor het avond eten voor iedereen die bij jullie in huis was. Ook tijdens de dag zelf stonden jullie klaar voor iedereen, ook voor ons. Ik vond het geweldig dat jij, Bep, voor iedereen durfde te gaan staan en te praten.

Ook tijdens de zwangerschap is het contact erg goed. Jullie staan veel voor mij klaar. Als ik/wij iets nodig hebben, willen jullie het altijd wel doen of halen. Regelmatig hebben jullie mij opgehaald van werk als ik het even niet redde of als Martin het niet redde om mij op te halen i.v.m. zijn werk. Als ik een mindere dag heb, vragen jullie regelmatig hoe het gaat. Jullie zijn erg betrokken bij de zwangerschap. Iets wat niet alleen voor ons verandering te weeg zal brengen, maar ook voor jullie. Jullie worden tenslotte ook voor de aller eerste keer opa en oma! Ik weet zeker dat jullie geweldige opa en oma zullen zijn en dat de kleine vaak bij jullie op bezoek zal willen komen.

Ik ben heel blij dat ik door jullie op zo'n open en vriendelijke manier ben ontvangen in de familie. Ik heb altijd gehoopt dat ik een goede band met mijn schoonouders zou hebben en ik ben dan ook super blij dat dit het geval is. Met alles kan ik bij jullie terecht. Jullie betekenen veel voor mij en ik hoop dat het contact zo goed zal blijven!

Liefs,

Daisy

950 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page