top of page
  • Daisy

Grappige dingen waar ik tijdens de zwangerschap achter kwam

Inmiddels heb ik nog maar negen weken te gaan, het gaat niet meer zo soepel, maar dat volgt later nog wel eens. Ik wil nu eerst wat anders bespreken, want behalve klachten, zijn er natuurlijk ook leuke en grappige dingen. Deze wil ik nu delen.

- De gezichten van mensen als ik ze vertel dat ik al 30 weken zwanger ben en dus nog maar een x-aantal weken heb te gaan. Geweldig. De meesten zien het niet aankomen en zijn stomverbaasd.

- De wc is mijn beste vriend, en dat wordt nu tegen het einde alleen maar meer. Overal waar ik kom, is de wc de eerste plek die ik bezoek. En nee, ze zijn lang niet altijd even schoon.

- In vervolg op de wc: ik heb nu altijd minstens 50 cent aan kleingeld in mijn zak. De meeste openbare wc's kosten 50 cent.

- Zo af en toe voel je je een bouwvakker, de lucht komt er zowel van boven als van onderen uit en je kan er nog niks aan doen ook. Het komt allemaal van de kleine man die mijn organen aan her reorganiseren is.

- Mijn kleine man beoordeeld (bus)chauffeurs. Als de (bus)chauffeur rustig rijdt, zachtjes remt en de drempels rustig neemt, is hij zeer actief met schoppen, slaan, draaien enz. Rijd de chauffeur slechter, dan reageert hij nergens meer op. Mijn man rijdt wat dan aan gaat heel goed, iedere keer als ik bij hem in de auto stap, wordt hij actief.

- De vreemde dromen. Ik heb in sommige nachten echt de vreemdste dromen, die ook nog eens levensecht lijken. Van de kleine man die druk aan het bewegen is in de buik en ik pak vervolgens zo het voetje uit me buik inclusief het nodige bloed, maar ik vond het nog leuk. Maar ook over werk. In een van de dromen stond ik met collega's op het dak van het kantoor te kijken hoe mijn baas wegreed en de bus tegen een lantarenpaal parkeert waardoor de paal in de bus stond. Vervolgens reed hij rustig weg en wij allemaal lachend achterlatend op het dak,(met mijn hoogtevrees zou ik overigens nooit op een dak gaan staan, maar goed) Kort gezegd heb ik dus echt aparte dromen en ze zijn niet eens allemaal zwangerschapsgerelateerd.

Tekst gaat verder onder de foto

- De zwangerschap is zeer goed voor je houding. Zeker in het laatste trimester leer je dat je niet voorover moet gaan zitten, maar rechtop. Mocht je wel voorover gaan zitten, wordt je beloont met een trap in je ribben of een ander lichaamsdeel.

- De buik is heel interessant. Ik kan er ook zo een half uur naar kijken als de kleine man actief is. Geweldig om te zien hoe je de buik ziet bewegen en je soms letterlijk kunt zien dat hij aan het trappen of draaien is.

- Daarnaast vind ik de groeiende buik ook erg interessant en leuk om te zien. Zeker omdat hij bij mij pas de laatste weken is gaan groeien, en nog hard ook! Zie hem nu iedere week groter worden.

- Je korte termijn geheugen is letterlijk een zeef. Ik kan dingen wel 2/3 keer opnieuw vragen/vertellen zonder zelf door te hebben dat ik dat al eerder heb gevraagd/verteld. Als je dan ook nog eens een ultra lieve man hebt die met je meepraat alsof je het voor de eerste keer vraagt.verteld en maar af en toe de opmerking maakt dat je inderdaad vergeetachtig bent, merk je het zelf niet eens.

- Ik verwachte dat de schopjes en bewegingen leuk zouden zijn, inmiddels heb ik de ervaring dat het absoluut geen schopjes zijn, maar dat het soms zelfs karatetrappen zijn. Het is soms echt gewoon pijnlijk. Hij is al behoorlijk sterk en het dubbele: zo af en toe vind ik het nog leuk ook :)

Dit waren de leuke/grappige dingen wat ik tot nu toe merk. Hebben jullie ook dit soort leuke/grappige dingen?

49 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Bloggen

bottom of page