top of page
  • Daisy

Wat had ik nog graag bij me gehad in de vluchttas

Inmiddels is het al bijna een half jaar geleden dat ik ben bevallen van Damian. Een half jaar al?! Ja mensen, echt waar. Kleine man is alweer bijna een half jaar oud. Achteraf zijn er een paar dingen die ik graag bij me had gehad in de vluchttas. Hieronder een lijstje:

  1. Een extra pyjama. Ik was zo handig om de extra pyjama die ik erin had zitten, een paar dagen voor de bevalling eruit te halen en er natuurlijk niet meer in te stoppen. Niet slim. Gelukkig wel een extra t-shirt.


  1. Een makkelijk zittende broek. Tjah, ik ging er vanuit dat ik, als ik naar het ziekenhuis ging, ik er zelf heen zou gaan en dus een broek om de kont zou hebben. Het scenario dat ik met persweeen in een ambulance afgevoerd zou worden, had ik niet voor mogelijk gehouden en een broek had ik dus niet aan. Oeps... xD

  2. Minstens 2 t-shirts voor de dan net vader geworden man. Op geen enkel lijstje heb ik die zien staan en juist die bleek handig. Manlief had flink mee lopen zweten en aangezien de dag al om half 6 's ochtends actief was begonnen en hij tussendoor ook niet had gegeten, bleek het geen overbodige luxe. En gezien hij met mij en de kleine man mocht overnachten in het ziekenhuis, waren vooral 2 t-shirts handig geweest.

  3. Snacks als snelle Jelle voor vooral de papa in spe. Ik kon die uren echt niet eten. Was ik ook totaal niet mee bezig en had er geen behoefte aan. Maar manlief had sinds het ontbijt niks meer gehad en tegen half 6 s'middags, zag hij zo wit dat de stagiaire verloskunde wat te eten voor hem en haarzelf ging halen. Ik kreeg van het ziekenhuis, maar ben absoluut geen eter als ik wat ziek-achtig ben (wat door het bloedverlies kwam). 

  4. Een borstel. Ik zie nu op foto's terug hoe mijn haar eruit zag na/tijdens de bevalling en de volgende dag. Man o man. Ik had er echt even een borstel door heen moeten halen.

Dit zijn de dingen die ik graag bij me had gehad. Sommige dingen vind je wel terug op lijstjes, maar punt nummer 3 weer niet. We hadden gelukkig goede verloskundige en ook schoonouders die onze kant op kwamen om het als nog te brengen.  

14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page